Kwiecień jest miesiącem autyzmu (ASD - Autism Spectrum Disorder), dlatego w ramach tej akcji wszyscy uczniowie szkoły wzięli udział w warsztatach teoretyczno sensorycznych, podczas których dowiedzieli się na jakie trudności w rozumieniu świata napotyka osoba z autyzmem.
Na koniec uczniowie wzięli udział w warsztatach empirycznych, poprowadzonych przez koleżanki ze szkolnego koła wolontariatu, podczas których na własnej skórze poznawali odczucia osób z ASD – miały zawiązane oczy i były poddawane niespodziewanym bodźcom. Nagle pojawiał się jakiś dźwięk, zapach albo dotyk, np. drapanie. Celem warsztatów było doświadczenie, że autyzm to nie choroba, tylko zaburzenie i pokazanie, jak wygląda świat dzieci z autyzmem, jak czują dotyk, ubrania, dźwięki, jakie są ich relacje z innymi ludźmi. Dzieci bardzo się zaangażowały i bardzo poważnie podeszły do tematu, który jest trudny. Miały też olbrzymią satysfakcję z samodzielnie przeprowadzonych warsztatów sensorycznych.