Tryb nadania imienia szkole określony jest w § 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli oraz Ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 18 ust. 1 i Zał. nr 2 do Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz. U. z 2001 r. Nr61, poz. 624 ze zm.), § 1 ust. 4.
- Szkole nadaje imię organ prowadzący szkołę na wniosek rady szkoły, a w przypadku braku rady szkoły - na wspólny wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego;
- Wniosek zawiera uzasadnienie wyboru imienia, w tym kandydata na patrona szkoły oraz określa plan działań szkoły związanych z nadaniem imienia szkole i przewidywany termin uroczystości;
- Organ prowadzący szkołę rozpatruje wniosek w terminie 60 dni.
Procedura nadania imienia szkole:
- Poszukiwanie patrona (np. ogłoszenie konkursu na imię szkoły).
- Przedstawienie nauczycielom, rodzicom i uczniom nowego patrona szkoły.
- Opracowanie harmonogramu czynności związanych z pogłębieniem przez dzieci wiedzy o patronie.
- Podjęcie uchwały o nadanie imienia.
- Złożenie wniosku do organu prowadzącego o nadanie imienia szkole.
- Wydanie przez organ prowadzący decyzji o nadaniu imienia.
- Opracowanie harmonogramu czynności związanych z przygotowaniem uroczystości nadania imienia.
Relacje z uroczystości nadania imienia szkole