10 października nasza szkoła obchodziła Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego, który połączony został z Dniem Gier Planszowych. W ramach obchodów zorganizowaliśmy szereg działań mających na celu zwrócenie uwagi na znaczenie zdrowia psychicznego oraz propagowanie pozytywnych postaw w codziennym życiu.
W ostatnim tygodniu października w naszej szkole miał miejsce Tydzień Uczniowskiej SuperMocy (TUS), podczas którego w klasach zostały zorganizowane zajęcia, warsztaty, gry i zabawy, podczas których uczniowie mieli szansę poznać siebie, a przede wszystkim swoje mocne strony.
Dlaczego ważne jest, aby każdy potrafił wskazać swoje „SuperMoce”?
Warto znać swoje umiejętności, mocne cechy charakteru – to często dodaje skrzydeł, pobudza do działania, motywuje, powoduje, że zaczynamy wierzyć we własne możliwości.
Na lekcjach wychowawczych dyskutowano o swoich mocnych stronach, rozmawiano na temat talentów. Często okazywało się, że uczniowie mają problem z dostrzeżeniem swoich mocnych stron, wtedy pomagali im koledzy, którzy bez trudu wskazywali ich talenty. Zazwyczaj słowo „talent” kojarzyło im się z jakimiś nadzwyczajnymi umiejętnościami. Odkryli, że pomaganie, bycie koleżeńskim i wytrwałym też może być talentem.
Podczas zajęć uczniowie stworzyli drabinę SuperMocy na której widniały hasła motywujące.
Innym sposobem uwiecznienia emocji towarzyszącym obchodom TUS były zdjęcia z Fotobudką „Mam supermoc!”
Czego nauczyli się uczestnicy TUS?
Można zauważyć, że uczniowie, zdecydowanie łatwiej i szybciej potrafią mówić o swoich słabych stronach. Przestawienie swoich mocnych stron sprawia im wiele trudności. W efekcie podjętych działań uczniowie mogli odkryć swoje mocne strony, budowali poczucie własnej wartości, wzmacniali siebie i swój pozytywny wizerunek. Dzięki Tygodniowi SuperMocy uczniowie mieli wiele okazji, by wyrazić siebie i uwierzyć, że mogą wszystko!
Zapraszamy do obejrzenia filmiku