sens

W ramach projektu „Bolmin szkoła nowych możliwości" w klasach I-III odbywają się zajęcia z integracji sensorycznej i gimnastyki korekcyjnej.

Zajęcia SI to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych (sensorycznych). Ćwiczenia w odniesieniu do integracji sensorycznej polegają na:

-rozwijaniu percepcji dziecka,

-poprawie koordynacji ruchowej,

-zwiększeniu skupienia uwagi na wykonywanych zadaniach,

-zredukowaniu problemów związanych z radzeniem sobie z nauką.

W naszej szkole odbywają się w specjalnie do tego przygotowanej Sali Integracji Sensorycznej, wyposażonej w nowoczesny sprzęt. Wiele ćwiczeń odbywa się na huśtawkach terapeutycznych, które dostarczają stymulacji w ruchu liniowym lub rotacyjnym oraz wymagają odpowiednich reakcji adaptacyjnych organizmu. Dodatkowo, dziecko wykonuje różne ćwiczenia ruchowe, doświadcza zadań wszystkimi zmysłami i uczy się prawidłowo organizować te informacje.

Gimnastyka korekcyjna, jest jedną z form aktywności fizycznej, która ma za zadnie poprawę postawy i sprawności fizycznej. Aktywność fizyczna przyczynia się do poprawy zdrowia i samopoczucia dziecka (zwiększa się jego siła, wytrzymałość i elastyczność). Ćwiczenia uczą dzieci prawidłowej postawy, oddychania oraz pomagają w kształtowaniu nawyków zdrowego stylu życia. Gimnastyka korekcyjna, zwłaszcza w grupach, sprzyja integracji i budowaniu relacji z rówieśnikami. Elementy zabawy oraz wspólne ćwiczenia sprawiają, że dzieci uczą się współpracy, komunikacji oraz rozwijają umiejętności społeczne.

#FunduszeUnijne

#FunduszeEuropejskie

sens1   sens2

Herb_m.png logo strona

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi im. św. Jana Pawła II w Bolminie

MAŁA SZKOŁA WIELKA SZANSA