- Szczegóły
Należności za obiady prosimy uiszczać do 20 go każdego miesiąca.
DEKLARACJA NA OBIADY KLASY MŁODSZE
DEKLARACJA NA OBIADY KLASY STARSZE
REGULAMIN KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI <---zobacz
ROK SZKOLNY 2023/2024
FORMULARZ OFERTOWY 2023 <---zobacz
OGŁOSZENIE DOSTAWCY OBIADÓW <---zobacz
WZÓR UMOWY <---zobacz
ZAWIADOMIENIE O WYBORZE NAJKORZYSTNIEJSZEJ OFERTY <---zobacz
DEKLARACJA NA OBIADY KLASY STARSZE <---zobacz
DEKLARACJA NA OBIADY KLASY MŁODSZE <---zobacz
UNIEWAŻNIENIE WYBORU OFERTY <---zobacz
- Szczegóły
Opiekun: Karolina Gierczak
Małgorzata Markiewicz
Biblioteka szkolna, zgodnie ze Statutem Szkoły - jest pracownią szkolną, pełni rolę szkolnego centrum edukacji i informacji oraz daje możliwość rozwijania zainteresowań i samokształcenia. Kształtuje również zamiłowania czytelnicze uczniów. Gromadzi literaturę pedagogiczną dla nauczycieli i rodziców, którzy mają prawo korzystać ze zbiorów. Popularyzuje także, w miarę możliwości, wiedzę o regionie. W swoich zasobach biblioteka posiada komplety podręczników dla uczniów klas I-VIII Szkoły Podstawowej, które są wypożyczane na cały rok szkolny dla wszystkich uczniów naszej szkoły. Biblioteka dysponuje pomieszczeniem pełniącym funkcję wypożyczalni, czytelnią oraz magazynem. Mamy wydzielony księgozbiór podręczny zawierający encyklopedie ogólne i specjalne, słowniki językowe, albumy, leksykony oraz inne pozycje z różnych dziedzin nauki. Są one udostępniane w czytelni oraz wypożyczane na zajęcia lekcyjne. Wydzielone są również wydawnictwa regionalne. W tym dziale gromadzone są informacje dotyczące Chęcin i najbliższej okolicy. Do dyspozycji uczniów posiadamy książki dwujęzyczne i anglojęzyczne. Obecnie stan księgozbioru wynosi prawie 20 tysięcy woluminów i jest systematycznie rozbudowywany i modyfikowany w związku z wymaganiami programowymi zwłaszcza w odniesieniu do nowości wydawniczych i lektur. Staramy się o wzbogacenie księgozbioru w atrakcyjne pozycje dla każdej grupy wiekowej. Rokrocznie organizowane są konkursy czytelnicze dla poszczególnych grup wiekowych. Cieszą się one dużą popularnością. Zwycięzcy otrzymują dyplomy i nagrody książkowe, które wręczane są podczas uroczystości zakończenia roku szkolnego. Dobrą tradycją biblioteki jest pasowanie uczniów klas pierwszych na czytelników przy udziale nauczycieli, dyrekcji szkoły i zaproszonych rodziców.
Struktura zbiorów w naszej bibliotece przedstawia są następująco:
- lektury,
- literatura piękna,
- literatura dla najmłodszych uczniów,
- literatura popularnonaukowa,
- literatura pedagogiczna i metodyczna,
- krajoznawstwo,
- wydawnictwa regionalne,
- encyklopedia i słowniki,
- podręczniki,
- multimedia (płyty CD, VCD, DVD, kasety VHS, encyklopedie multimedialne),
- czasopisma.
Szkolna biblioteka jest nieocenionym źródłem niezbędnych informacji pochodzących z najnowszych dostępnych źródeł - słowników, encyklopedii, Internetu oraz naukowej i codziennej prasy.
Główne cele działalności:
Biblioteka szkolna jest integralną częścią procesu dydaktycznego. Podstawę pracy biblioteki szkolnej stanowią:
- Wyrabianie i pogłębianie u młodzieży nawyku czytania i uczenia się, a także przyzwyczajanie do korzystania z bibliotek przez całe życie
- Umożliwianie tworzenia i przetwarzania informacji w celu pogłębiania wiedzy, zrozumienia świata, kształcenia wyobraźni
- Pomaganie wszystkim uczniom w nauce
- Współpraca z uczniami, nauczycielami i rodzicami
- Propagowanie czytelnictwa, reklama inicjatyw biblioteki
Wykaz lektur szkolnych:
Klasy I – III zobacz
Klasy IV – VIII zobacz
Regulamin biblioteki szkolnej zobacz
Szkolny regulamin korzystania z darmowych podręczników i materiałów edukacyjnych zobacz
Twoje dziecko nie chce czytać? Oto kilka wskazówek, które mogą być przydatne:
- Daj dziecku wybrać książkę. Nie narzucaj mu, co ma czytać.
- Dziecko powinno mieć czas na czytanie. Być może twoje dziecko nie chce czytać, bo ma zbyt dużo zajęć pozalekcyjnych, a przez to nie ma czasu na spokojne zagłębienie się w książkę.
- Daj dziecku przykład. Czy w kwestii czytania jesteś dla swojego dziecka przykładem? Czy czytasz przy nim? Czy dziecko może z tobą porozmawiać o przeczytanej książce?
- Dobierz dobrą tematykę. Być może dziecku nie odpowiada tematyka książek, które mu proponujesz. Porozmawiaj z nim - może zamiast książek historycznych woli fantasy?
- Przyjrzyj się dokładnie dziecku. Niechęć do czytania może mieć podłoże zdrowotne. Być może twoje dziecko ma dysleksję lub problem ze wzrokiem.
Oto wykaz linków, które uczniowie (ale nie tylko oni) mogą wykorzystać w nauce, pracy i rekreacyjnie. Oczywiście, w miarę swoich możliwości i chęci.
wolnelektury.pl/katalog/lektury/
lektury na ekranie – Vod.tvp.pl
- Szczegóły
Czas po zakończeniu zajęć uczniowie mogą spędzić w świetlicy szkolnej. Zapewnia im ona nie tylko troskliwą opiekę, pomoc w odrabianiu lekcji, ale i twórcze zajęcia. Dostarcza pomysłów na spędzenie czasu wolnego, pokonanie nudy i rozwijanie wyobraźni. Tu nie sposób się nudzić, tu każdy znajdzie coś dla siebie. Zajęcia w świetlicy prowadzone są według tematów zaplanowanych na poszczególne miesiące: dotyczą one najbliższego otoczenia – rodziny, kolegów, szkoły, miejsca zamieszkania; obejmują wiadomości o Polsce w Europie i w świecie; rozwijają zainteresowania przyrodnicze i kulturalne uwzględniają tematykę nawiązującą do uroczystości i świąt.
W ramach działalności świetlicy:
- organizowane są konkursy szkolne,
- kiermasze ozdób i kartek świątecznych
- uczniowie mogą rozwijać swoje zainteresowania i uzdolnienia poprzez udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych
- wykonywane są prace dekoratorskie przy organizacji imprez ogólnoszkolnych, dyskotek szkolnych, akademii okolicznościowych
ZASADY ZACHOWANIA W ŚWIETLICY
Świetlica jest czynna w godzinach podanych na planie.
W świetlicy obowiązuje obuwie zmienne.
Idziemy do świetlicy prosto po lekcjach.
Estetyczny wygląd i dbałość o higienę osobistą to nasz obowiązek.
Tornistry pozostawiamy w wyznaczonym do tego miejscu.
Lubimy porządek i czystość.
Informujemy o wyjściu ze świetlicy i szkoły.
Chcemy chętnie pełnić dyżury.
Absolutnie nie ruszamy cudzych rzeczy.
Jesteśmy kulturalni.
Aktywnie uczestniczymy w niesieniu pomocy młodszym koleżankom i kolegom.
Każdy przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas zabaw w sali i na powietrzu.
Dbamy o piękny język polski.
Obuwie i ubranie wierzchnie zostawiamy w szatni.
Musimy przestrzegać regulaminu świetlicy, aby wszystkim, którzy z niej korzystają było dobrze.
Regulamin świetlicy <---zobacz
WNIOSEK O PRZYJĘCIE DZIECKA NA ŚWIETLICĘ <---zobacz
INFORMACJE O ODBIERANIU DZIECKA ZE ŚWIETLICY <---zobacz

- Szczegóły

- Szczegóły
Dwujęzyczność w naszej szkole
Od roku szkolnego 2017/2018 w naszej szkole wprowadzone zostało nauczanie dwujęzyczne w oddziałach dwujęzycznych klasa VII i VIII.
Przez oddział dwujęzyczny należy rozumieć oddział szkolny, w którym nauczanie jest prowadzone w dwóch językach: polskim oraz obcym nowożytnym będącym drugim językiem nauczania – w naszym przypadku jest to język angielski.
W szkołach publicznych oddziały dwujęzyczne (zgodnie z przepisami prawa oświatowego) funkcjonują tylko w klasach 7 i 8. U nas nauka na poziomie rozszerzonym odbywa się już od klasy pierwszej (innowacja pedagogiczna), w której oprócz zajęć z języka angielskiego przewidujemy jedną godzinę zajęć edukacji wczesnoszkolnej prowadzonej w języku angielskim metodą CLIL. W klasach 7-8 rozszerzamy zajęcia z języka angielskiego oraz dwa zajęcia edukacyjne są prowadzone w języku angielskim.
Głównymi metodami pracy w naszej szkole jest CLIL Zintegrowane Nauczanie Językowo-Przedmiotowe (Content & Language Integrated Learning)
CLIL w unikalny sposób łączy treści nauczania zintegrowanego z nauczaniem językowym z wykorzystaniem autorskich narzędzi i metod pracy, dobieranych do możliwości rozwojowych każdego dziecka. To taki sposób nauki, który umożliwia poznanie obcego języka poprzez naturalny kontakt z tym językiem, a nie poprzez nauczanie go jako przedmiotu. Proces nauki drugiego języka otwiera umysł młodego człowieka na inne dziedziny nauki. Metoda ta pozwala na połączenie treści z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej i środowiskowej z nauczaniem językowym. To innowacyjne połączenie nie tylko nie zakłóca realizacji podstawy programowej dla klas I-III w rozszerzonym zakresie, a wręcz przeciwnie pozwala na jej uzupełnieniei poszerzenie o treści lingwistyczne. Nauczyciele organizują lekcje na podstawie materiałów dydaktycznych (podręcznik i ćwiczenia) we współpracy z nauczycielem języka angielskiego. Zawarte w materiałach rozwiązania metodyczne i organizacyjne sprzyjają idei integracji, a także ułatwiają nauczycielom organizację lekcji. Przygotowane materiały uwzględniają stosowanie TIK jako metody bardzo lubianej przez uczniów i niezwykle efektywnej. Nauczyciel posiadający odpowiednie kwalifikacje do nauczania języka angielskiego oraz edukacji wczesnoszkolnej prowadzi część zajęć w języku polskim, a część w języku angielskim. Przyswojone przez uczniów treści polonistyczne, środowiskowe i matematyczne są powtarzane, utrwalane, a niekiedy rozbudowywane w języku angielskim. Już w najmłodszych klasach przybliżamy naszym uczniom kulturę, sztukę, historię wybranych krajów, uczymy tolerancji i szacunku do innych ras, religii i zwyczajów.
Nauczyciele zwracają się do uczniów w sprawach organizacyjnych również po angielsku. Nie wymagamy, aby na nie od razu odpowiadali, ważne jest aby je rozumieli. Jednak zazwyczaj już po kilku lekcjach dzieci spontanicznie zaczynają formułować krótkie, a z czasem coraz dłuższe odpowiedzi w języku angielskim. Z czasem udział języka obcego w wypowiedziach jest coraz większy, a co najważniejsze odbywa się w sposób naturalny, bez nacisku ze strony nauczyciela. Dzięki takiemu rozwiązaniu nasi uczniowie pozbywają się bariery występującej podczas komunikacji w języku obcym. Idea dwujęzyczności jest z powodzeniem stosowana w wielu państwach europejskich. Z badań naukowych wynika, że lekcje prowadzone dwujęzycznie znacząco wpływają na rozwój intelektualny uczniów (rozwijają myślenie logiczne, podnoszą poziom języka ojczystego) dzięki ukierunkowanej stymulacji mózgu.
Projekty i programy wspomagające nauczanie dwujęzyczne w naszej szkole:
1. Comenius
2. Erasmus+
3.Europejski program eTwinning
4. Międzynarodowe spotkania w szkole AISEC
5. Międzynarodowy obóz językowy Euroweek
Nauczanie dwujęzyczne, tak jak każdy proces edukacyjny, jest działaniem wieloetapowym.
W pierwszym etapie dominują elementy zabawowe, z czasem udział języka obcego wzrasta adekwatnie do poziomu kompetencji językowych naszych uczniów. W klasie IV, gdy rozpocznie się nauczanie przedmiotowe, nastąpi dalszy rozwój umiejętności lingwistycznych z naciskiem na naprzemienne posługiwanie się dwoma językami. W końcowym etapie edukacji zapewniamy naszym uczniom osiągnięcie poziomu swobodnego używania języka obcego oraz opanowanie bazy językowej w zakresie słownictwa specjalistycznego, a tym samym przygotowanie ich do dalszego kształcenia w klasach dwujęzycznych w szkołach ponadpodstawowych, a w dalszej perspektywie do studiów w Polsce i za granicą.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nauka w drugim języku od wczesnych lat ma ogromny pozytywny wpływ na rozwój intelektualny dziecka, na rozwinięcie zdolności myślenia abstrakcyjnego, kreatywności, poszukiwania niestandardowych rozwiązań jak również podniesienie samooceny oraz motywacji do rozszerzania swej wiedzy poza zajęciami szkolnymi. Nauka w środowisku dwujęzycznym kształtuje tolerancję, wrażliwość oraz umiejętności funkcjonowania w grupie w wielokulturowym środowisku.
Program dwujęzyczności w naszej szkole został wprowadzony, aby zapewnić uczniom jak najwyższy poziom kształcenia i jednocześnie rozwinąć w nich jak najwięcej kompetencji społecznych. Zapewniamy naukę w wysoko stymulujących warunkach, jednocześnie nie zapominając o wspierającej, przyjaznej, niemal domowej atmosferze pracy z uczniem.
Głównymi celami przyświecającymi wprowadzeniu programu dwujęzyczności są:
1.Wprowadzenie uczniów w świat języka obcego, kształcenie wysokich umiejętności językowych i komunikacyjnych, umożliwiających swobodne porozumiewanie się.
2. Przekazanie solidnych podstaw języka obcego oraz przygotowanie do zdobywania kolejnych szczebli edukacji w nauczaniu dwujęzycznym.
3. Nauka korzystania z języka obcego jako narzędzia do zdobywania wiedzy.
4. Rozbudzenie motywacji do nauki języka obcego poprzez ukazanie jego przydatności w sytuacjach innych niż same lekcje języka obcego.
Cele, które chcemy osiągnąć poprzez zastosowanie tej metody, to :
- Biegła umiejętność posługiwania się językiem angielskim.
- Rozwinięcie świadomości kulturowej.
- Zwiększenie zdolności rozwiązywania problemów.
- Umiejętność posługiwania się źródłami wiedzy w języku obcym.
Dwujęzyczna oferta naszej szkoły :)
Prezentacje na temat nauczania dwujęzycznego
Informacje dotyczące klasy VII dwujęzycznej
Test dla kandydatów do klasy 7 dwujęzycznej.
Zestaw PRZYKŁADOWYCH zadań na teście
predyspozycji językowych